Med den nuværende udvikling internationalt, er det blevet mere naturligt, at man bliver hjemme og bruger mere tid på sine hobbyer. En hobby som er blevet meget populær i det seneste års tid, er spil. Videospil men også online spil. Det er ikke så underligt at se et brand samarbejde med et spil i form af events og
Der er mange spil, som giver spilleren mulighed for at designe en Avatar. Det hjælper som regel spilleren med at leve sig ind i spillet mere; et element som mange har glæde af. Det er en alternativ metode for marketing, modsat men metode som man som regel er vant til.
Hvordan vælger brands at sælge deres produkter gennem videospil?
Man kan oftest se brands og mærker for hudpleje i spil, hvor der er en stor fanbase. Det vil sige, at der er et stort antal af spillere. Mange spil i dag kører på et online system med konstant fremdrift. Dertil er der ofte opdateringer og events. Det interessante ved denne metode af promovering er, at ofte får spillerne også noget ud af samarbejdet.
Nogle spil har events, hvor der bare skal spilles normalt. I dag er det heller ikke så unormalt at spil giver deres spillere mulighed for at lege med kosmetik i form af ”skins”. Skins er kostumer, som man kan give personerne i spillet. Skins har ofte et unikt design og mange brands gør brug af dette.
Marketing i den virtuelle verden
Med den stigende interesse i videospil, er det oplagt at mange brands må følge med og finde på nye måder at få deres budskab ud til potentielle kunder. Det åbner op for muligheder og måder at komme de nyere generationer nært. Den unge generation er også en generation, som gerne vil tage vare på deres udseende.